(s)Cool on Wheels

Vanochtend had groep 7/8 bezoek van (s)Cool on Wheels. (s)Cool on Wheels is een voorlichtingsproject waarbij een docent in de klas laat zien hoe het is om een handicap te hebben. Leerlingen leren daardoor spelenderwijs dat als je een handicap hebt heel erg veel mogelijk is! Ze ervaren zelf hoe het is om in een rolstoel te zitten en gaan met elkaar de uitdaging aan tijdens een potje rolstoelbasketbal. We zijn de ochtend gestart met informatie aan de hand van indrukwekkende voorbeelden, daarna zijn we met elkaar in discussie gegaan over hoe het is om met een beperking te leven.
Na de voorlichting zijn we de gymzaal ingegaan om te ervaren hoe het is om in een rolstoel te zitten en af te sluiten met een potje rolstoelbasketbal.
Het was een ontzettend leerzame ochtend, waarbij de kinderen mega enthousiast mee hebben gedaan.